tusenprojektathome

En villa, en kvinna, en trött man!

Älska kaos

Kategori: Allmänt, inredning

Älskar renoveringskaos!
Ju mer, desto bättre. Då blir det så mycket härligare när allt är klart och man kan sätta sig och njuta. Givetvis får man ignorera sådana där saker som tar flera år att färdigställa, som golvlister och sladdgömmor.
Men jag tror hela familjen njuter lite grann. Ungarna får göra i stort sett vad de vill, bara mamma och pappa får jobba ifred, gubben får dricka öl medan han jobbar på (utan att jag gnäller), jag slipper städa på några dagar och det står mest hämtmat på menyn.
Har jag sagt att jag älskar renoveringskaos?
 
 
 
Första luckan till "nya" expedithyllan är klar, nu är det bara sju kvar! 
Bild på hela härligheten kommer när den är klar. Älskar Annie Sloans Chalk Paint =)
 
 

KOMMENTARER:

  • Eigil säger:
    2014-11-28 | 19:04:27

    gillar dina alster, berätta mer om denna lucka..
    Skall försöka mig på lite rost i helgen, enligt dina instruktioner

    Svar: Hej och tack! Det är en lucka från IKEAS insats till Expedit. Jag har slipat lite lätt och sen målat med ASCP graphite i två lager. När det torkat ordentligt har jag slipat och lagt på clear wax. Efter det är det ett par lager graphite igen, stöpplat i olika lager för att få fram struktur. Beslagen är skurna från laminatgolv och målade med samma tekning.

    Lycka till lmed rostmålningen, hoppas du blir nöjd!
    Helena

Kommentera inlägget här: