tusenprojektathome

En villa, en kvinna, en trött man!

Custom made

Kategori: Allmänt, DIY, Metal Art, Pyssel

L's storebror  hade beställt en custom made smyckeask till sin mamma i julklapp.
 
Tog en Iphoneask och började spåna tillsammans. Vi bestämde oss för att begränsa blingblinget någorlunda, men ändå så att den blev tjejig. Alltid svårt att komma gång, men när man väl satt första tejpremsan brukar det gå av sig själv.
 
Har målat hela asken och sen försiktigt borstat fram silverfärgen på bokstäverna och runt kanten på det stora hjärtat.Det lilla hjärtat är gjort av dubbel aluminiumtejp på ett utsansat hjärta, som jag satt på små metalldistanser som jag plockade från ett gammal halsband.
 
Tejpen är skrynklad på sidorna för att få en lite blingig (är det ett ord?) effekt samt att jag tycker det bryter av fint mot det släta locket.
 
 
 
På den nedre listen har jag limmat fast ett papper med små utstansade stjärnor under tejpen, och runt hörnen har jag tillverkat små beslag av lite tjockare papper.
 
 
 
I botten tillverkade vi en platta med skriften "Design by ISAK" =D
 
Det som är kvar att göra är att försöka klä insidan med tunn sammet eller liknande.
Storebror vart nöjd och jag hoppas hans mamma blir glad också.
 
Kommentera inlägget här: